lørdag den 22. oktober 2016

En off-dag på kontoret

Ligesom enhver anden, kan jeg også blive træt af mit 'arbejde'. I dette tilfælde mine børn.
Jeg tror ikke man behøver være hausfrau for nogle gange at ønske sine børn hen hvor peberet gror. Nogle kunne ikke drømme om at være væk fra sine børn, og så er der en som mig, som virkelig godt kunne bruge noget voksen og/eller alene tid. Og så er det dem der ikke vil indrømme det😜
Sådan en OFF-dag havde jeg her i eftermiddag. Mit humør var virkelig dårligt da vi tog ud på udflugt, og fortsatte et par timer. Mit hoveder orker bare ikke at blive ved med at sige til Sophia hun ikke må kravle rundt på sæderne i ubahn. Eller insistere på at hun skal blive siddende ved bordet når Astrid stadig spiser. Eller gøre rent efter Astrid når hun har spist. Og generelt prøve på at sørge for at hun ikke spilder så meget. Eller passe på Astrid på legepladsen. Osv, osv.

Jeg har været meget sammen med børnene i lang tid, og bevares vi hygger os, og imens Astrid sover middagslur er Sophia og jeg begyndt at lave kreative projekter, og det er noget så hyggeligt.
De er fortsat kun i KiTa tre timer om dagen, hvor jeg lige kan nå det mest nødvendige. KiTalederen bliver ved med st skubbe datoen for hvornår de skal begynde at sove derhenne, og mit tyske er bare ikke godt nok til at jeg kan modargumentere. Eller det vil sige, at da hun i denne uge flyttede datoen for tredje gang, blev det mig for meget, og jeg måtte på mit fineste tysk, sige at det at det altså ikke gik. Så nu prøver de at sove derhenne på tirsdag for første gang (i stedet for 1. november, som hun ville flytte det til).
Og ved i hvad? JEG GLÆDER MIG. Husholdning bliver altså ikke fokuspunkt i næste uge, det bliver MIG! Ihvertfald fra 9-15😊

Måske er det også fordi Martin næste weekend får besøger af nogle kammerater, og han har lavet det fedeste (hemmelige) program til hvad de skal lave. Jeg er så misundelig. Tre dage hvor han bare skal være sammen med dem og te sig tosset. Det vil jeg også.
Mit nyeste julegave ønske er en miniferie HELT ALENE. Kun mig. Ingen mand. Ingen børn. Bare mig! Inspirationen til dette, kom fra en blogger jeg følger. Hun skal afsted på sin anden aleneferie til Tunesien i december.

Nå, men humøret blev da vendt hen mod aftenen, og Martin tilbød at jeg kunne få alenetid i morgen, men det var jeg umiddelbart takket nej til, da jeg håber jeg får noget alene i næste uge. Kryds fingre for det!😊

1 kommentarer:

Klokken 22. oktober 2016 kl. 12.30 , Anonymous Line Andersen sagde ...

Åh hvor kan jeg godt forstå dig.. Håber du snart får lidt tid til dig ��

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start